Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Пачатковая школа-сярэдняя школа

Працэс пераходу дзіцяці з пачатковай школы ў сярэднюю для большасці дзяцей,бацькоў і настаўнікаў з'яўляецца не толькі радаснай і хвалюючай падзеяй, але часцяком і вельмі праблемным.

Пытанне пераемнасці навучання паміж пачатковай школай і сярэдняй не з'яўляецца новай. Аднак, нягледзячы на шматлікія абмеркаванні гэтай праблемы, практыка яе рашэння пакуль далёкая ад тэорыі.

Прыход у сярэднюю школу, як вядома, супадае з пачаткам «пераходнага» ўзросту ў дзяцей: яны становяцца малодшымі падлеткамі . Псіхалагічна гэты пачатак крызіснага перыяду: фізіялагічнае паспяванне, пераацэньванне маральных каштоўнасцей, змены вядучых каштоўнасцей. У дзяцей з переходам у сярэднюю школу рэзка павялічваецца ўзровень трывожнасці, злучаны з новымі чаканнямі. Яны часцей адцягваюцца , неадэкватна рэагуюць на заўвагі, часам паводзяць сябе задзірліва, бываюць раздражнёныя, капрызныя. Гэтыя аб'ектыўна складаныя псіхалагічныя этапы сталення несумненна патрабуюць вельмі асцярожнага і ўважлівага стаўлення з боку дарослых. Няправільная рэакцыя з боку педагога можа паслужыць падставай для ўзнікнення канфліктаў паміж ім і вучнямі.

Найважнейшай прычынай цяжкасцяў, якія абумоўліваюць пераход у сярэднюю школу, з'яўляецца дэзадаптацыя дзяцей у новых умовах навучальнай дзейнасці. Яе можна параўнаць са складанасцямі адаптацыйнага перыяду ў 1 класе. Аднак, акрамя аб'ектыўнай навізны сітуацыі навучання, характэрнай для 1 і 5 класаў, у дадзеным выпадку дадаецца яшчэ так званы суб'ектыўны фактар: адсутнасць адзіных патрабаванняў па шматлікіх пытаннях навучальнай дзейнасці паміж пачатковай і сярэдняй школай.

Парады бацькам


Парады класным кіраўнікам 5 класса


Парады настаўнікам прадметнікам 5 класа

Раздзелы сайта